Sunday 3 March 2013

Pray For Lahad Datu ..

- Assalamualaikum w.b.t -

Heii , rasanya lama betul suda aqu tidak memBlog ne tauu , ahaha ! 
memBlog ? ngam kaa kugaa itue perkataan ? 
- whatever - 

mau story apaa arh ? i actually do not have an idea , ermmm ,


Oyarh , i think everyone already know about what had been happened at Lahad Datu , Sabah kan ? 
uh , sangat menakutkan ! tidak tauu larh kan , apa sebenarnya yang durang-durang penceroboh tue mau , yang durang tauu , ceroboh masuk sini , buat huru-hara sampai ada yang terbunuh . 
Mau ambik balik Lahad Datu ? What the ? Lahad Datu's not theirs !

Sekarang , yang aqu dengar , durang sudaa masuk area Semporna , and lebih banyak yang sudaa terkorban . i have no idea macam mana durang boleh sampai sanaa sedangkan durang sudaa kena kepong di Kampung Tanduo , Lahad Datu time first-first durang masuk . 

Sedih larh bila dengar kita punya pejuang-pejuang terkorban , lebih teruk bila aqu dengar cerita , erm not sure antara polis or ATM , kena bunuh , durang pegii kerat-kerat ! 
apa yang aqu boleh cakap ? they're really-really cruel ! yarhh , sepa-sepa pun yang dengar mestii sedihkan . 

Then , satu kaa kalau ndak silap , satu orang penceroboh tue kena pukul oleh orang-orang tempatan sampai mati , yang aqu tau sebabnya penceroboh ne tahan urang-urang kampung di Semporna untuk dijadikan tebusan . So , yang anak-anak muda yang lain ne pun ambik tindakan larh kan , pukul tue penceroboh . 
Baguss ? ntah larh , i just don't like this kind of situation . aqu cuma mau keadaan balik macam biasaa , macam dulu , aman , tiada perang-perang , so then tiada yang terkorban . 

uh ! jadii , apa yang kita boleh buat sekarang , doa sjaa larh supaya everythings gonna be okk . mudah-mudahan pejuang-pejuang kita yang lain selamat , semua selamat , Sabah aman balik . Bagi pejuang-pejuang yang terkorban tue , doa kamii selalu ada untuk merekaa , kamii bangga sangat ada pejuang yang brave like them . mati syahid , insyaAllah , tergolong dalam urang-urang yang beriman and bertakwaa :')

- Sekian -

No comments:

Post a Comment