Thursday 9 May 2013

my Brothers ...

- Assalamualaikum w.b.t -

uh woah ~ <3  
tiba-tiba on mood writing , okk , suasana sekarang nyaman sangat sebab tengah hujan dekat sini , hujan lebat ! hujan lebih menarik perhatian aku sekarang , sebenarnya aku tadii tengah santai-santai kat dalam bilik sambil tenguk running man and makan snack , tapii tertarik pulak dengan hujan yang turu makin lebat ne . tiba-tiba rasa mau mandii hujan pulak , mesti best kan ? 
hmm , it has been a loooong time since aku mandii hujan . duluu waktu kecik-kecik , selalu juga main hujan ne , lebih-lebih lagi kalau time tue ada atuk (moyang perempuan) aku datang sini , memang green light larh , hehe .
last main hujan ntah larh umur berapa time tue , ndak berapa ingat sudaa , err , around 10 or 11 larh kalau ndak silap , aunt-aunt yang sekarang sudaa anak dua pun time tue muda lagii , masii ingat larh kitorang main hujan sama-samaa , aww , sweet memory ever ;)

actually dalam kampung ne , family kami yang paling besar , means paling banyak larh kamii , thats y larh time rayaa kami yang paling meriah , sebab semua pun kumpul kat sinii , tempat datuk-nenek akuu . 
mau tenguk ?


# yang ne , pic rayaa last year , haa , budak perempuan dengan hampir separuh badan kena crop tue aku , hoho , time ne ndak pakai tudung lagii , so apa boleh buat larh , haha ! #
ne pic untuk orang-orang mudaa , hehe , kami cousin-cousin plus 2 orang aunt muda akuu , ayu and tashaa .
ne pun masii kurang 5 orang ne , tambah lagii 2 yang baru lahir tahun ne ,
belum lagii campur uncle-aunt aku kan , 
okk macm ne , ummi termasuk uncle-aunt aku 10 orang , plus kami-kami anak buah ne 15 orang if campur yang baru lahir tahun ne , ngee ~

eh tapii kat sini aku bukan mau bagii kenal semua orang yang adaaa dalam family aku k , aku cuma bagii kenal aku punya adik-beradik jak , ramai sangat larh kalau mau bagi kenal semua , ndak larat akuu .
okk , start sekarang arr ,



the one and only abang yang aku adaa ,
# along #
full name dyaa , Mohd Amirul Iqmad , umur dyaa masuk 22 tahun ne , tua dua tahun dari aku , birthday dyaa 18 October 1991 . kejaa sudaa dya ne , since pertengahan last year lagi kalau ndak salah , and adaa keretaa and motor sudaa . huwaaa , so jeles oh ~ kenapa dya the one and only ? yarh larh , sebab dya satu-satunya abang aku larh kan , haha , sudaa aku anak kedua , and aku larh satu-satunya perempuan dalam adik-beradik kamii *winkwink* . since ummi aku anak sulung , so along cucu pertama , aku kedua *winkwink* <------ ndak habis-habis mau menyibuk kan :* 
okk-okk , continue , erm , along ne jenis yang susah sikit mau buat keja sendiri , aku ne larh yang selalu kena dengar command dari dyaa , "adeq, buatkan air" , "deq, msak kan itue , masakkan ne" , "deq, baju maana?" , "deq , kunci keta / motor mana?" , haa , macam tue jak larh selalu , tapi ndak kesah larh , aku okk jugaa , kalau bukan aku , ummi larh yang di carii , sampaikan ummi cakap patut kena kawin sudaa along ne , supaya senang ada orang atur and jagaa dya , hehe ! sokong 100% !! 
actually along ne boleh jak berdikari sebenarnya , duluu pernah jak pun ikut plkn , then dapat SPA , kena kat luar negeri lagii , selangor , pulau pinang , memang pernah tinggal kat sanaa sudaa , ada dekat 2 tahun along tinggal di negeri orang . sudaa pindah sini , dapat kejaa kat kota belud , sekarang tinggal kat sanaa , weekend sjaa larh balik sini . dulu time masing-masing masii sekolah , kami jarang berbual , ntah kenapa , tapi sekarang alhamdulillah , makin rapat , memang sekarang keja dyaa menyakat orang jak larh , 



ne pulak , adik aku , second last ,
# amir / abang #
full name, Mohd Amir Iqmal , beza umur kami , err 4 tahun , k , sekarang dya form4 means 16 tahun larh right ? birthday amir 19 July 1997 . untuk makluman , aku panggil dya amir jak k , certain people jak panggil dya abang , adik bongsu and cousins yang kecik-kecik tue semua panggil dya abang larh . and  yeah , gambar ne gambar lamaa , aku kidnap dari facebook dyaa semata-mata untuk menjayakan entry aku ne *evil laugh* kalau aku ndak salah , gambar ne time dya form1 lagi ne , tenguk mukaa innocent dya tue , hohoho ! dya ne , erm , cucu yang kelimaa , haha , sebabnya ada dua orang cousin lelaki aku lahir lagii awal dari dyaa , bluek ! 
gaya dyaa akan jadii annoying kalau di depan aku , and sebenarnya dya memang sengaja mau bikin aku annoyed =.='  bukan salah aku tapi bila gaya dyaa suda begitu , aku pun automatik bertukar jadi brutal , kamii selalu gaduh , tapi bukan real punya gaduh larh , yeah , main-main tapi boleh sampai lebam-lebam jugaa *peace* and kadang-kadang , kami boleh tukar kepada mood gilak-gilak , example , kami bercerita sambil ketawa terbahak-bahak pukul 1 pagii , hoho ! 
sii amir ne jenis yang agak pemarah sebenarnyaa , apa yang dya mau , mesti dapat ! so , you know larh kan . dya senang mau marah , tapi cepat cool juga larh , kalau dya marah time tue , even sebenarnya salah dya , memang main lepas cakap jak larh , boleh bernanah larh juga telinga :) tapi lepas dya cool , he'll automaticly forget apa yang jadii and apa yang dya sudaa cakap .
indeed bikin panas kan gayaa dyaa , tapi biasa larh , nobody perfect kan , 
oh yarh ! lagi satu , dya ne sukaa sangat mau berlawan sama aku , berlawan apaa ? if aku result PMR aku dapat 3A , dya pun mauu keno , mau dapat yang lagi bagus dari kakak katanyaaaa , heh , memang budak ne suka pasang angan-angan mau bagi kalah aku . aku minat math , dya pun mauuu , aduii . alhamdulillah math aku A in PMR and SPM , dya PUN mauuuu , anyunyu , bertul-betul larh tue budak kan , 



okk , adik aku yang bongsu ~
# Hero #
haha , syok jak nama dya kena bagi Hero kan , eherm , hero larh sangatt , macam hang tuah sudaa aku tenguk ne , keluarga hang kaa apaa ne , hehe ,  :)
budak kecik ne , full name dyaa Mohd Amiro Iqbal , beza umur dyaa dengan sii amir agak jauh jugaa , 6 tahun , dya lahir 01 October 2003 , sekarang dyaa darjah 4 , kecik masii kan ? anyuuu , jauh masii perjalanan kau wahai adikku :3 
speciality dyaa ? haah , ummi aku cakap , dalam kamii 4 beradik , kalau menyanyi , suaraa dyaa yang paling sedap , eh yeeeeeeeer ke ? nope , impossible larh kan , hero ne kecik lagi larh , mana boleh decide suara dya paling sedap sekarang , kita tunggu larh lagi 4-5 tahun , baru fair , kan-kan ? *jeles* HAHA ! 
erm , ndak banyak mau cerita pasal dya ne sebenarnyaa , sebab dyaa kecik lagi ne , belum keluar lagii gaya-gaya sebenar dyaa , *alasan* ohohoho ! 
okk , hero boleh dikatakan jenis budak kecik yang mendengar kataa , kau cakap sikit , dya pun 'iyarh-iyarh , angguk-angguk , gelang-geleng memang ndak larh kan' haha ! tapi kadang-kadang tue , pandai jugaa menjawab sikit larh , biasa larh kalau sudaa budak-budak kan , tambah-tambah lagi orang-orang besar di rumaa ne selalu sangat suruh dya buat apa bendaa , beli snack kat kedai sebelah rumaa larh , tolong charge  fon , hehe , sampai dya cakap 'esh , balik-balik suru hero yang buat' , lucu jak kalau aku dengar dya membebel sendiri-sendiri , tapi dalam membebel-bebel tue , dya buat jugaa , haha ! 
dya jenis yang sukaa membaca , and quite smart jugaa , cumaa malas belajar tue makin menjadi-jadi . 

# alhamdulillah , kami adik-beradik memang rapat , ndak pernah bergaduh , gaduh sikit-sikit tue memang adaa larh , sedangkan lidah lagii tergigit kan , tapi ndak pernah sampai gaduh besar . 
# mudah-mudahan Allah s.w.t melimpahkan rahmat dan kebahagian kepada keluarga besar kamii , aminnnn ~ :) 

thanks for reading , till then , see yaa fellas 
- Sekian - 

No comments:

Post a Comment