Saturday 29 June 2013

Move to Papar ..

- Assalamualaikum w.b.t -


Hmm okk , mesti pelik ne kan , lepas sekian lama ndak muncul dii blog tetiba mau move-move larh pulak , hahaha !
lebih betul larh sii amira ne , aih -,-
hehe .
maksud move aku tue, bukan larh mau pindah rumaa satu family cam tue , bukan k , sajaa jak tue .
actually , aku sorang jak pun yang kena pindah , sob-sob , kena keluar pulak dari rumaa ne , huaaaa , then tinggal kat Papar T.T
tidak sanggup rasanyaa gue meninggalkan rumaa , bilik , family , kampung and budak-budak kecik yang ada kat rumaa ne , lepas hampir setengah tahun gue bertapa di rumaa ne , huhuhu , so sad ~

tsk-tsk-tsk , sinetron arh sekejap *peace*

haah , ne bukan auta k , memang betul aku kena pindah , nampak tue perkataan 'kena pindah' , bukan lari dari rumaa , hehe , kalau lari dari rumaa , lain sudaa maknanya tue , 
# bawaaaaa aku pergii , pacu laju-laju , kita lari dari realiti , lalalalalalalaaa #
okk stop sudaa :) erm , bukan yang tue ek , yang tue kita takmau-takmau-takmau *muntah*

okk larh , serius k ! 
sebenarnyaa , aku apply kursuskat Giatmaraa , di sebabkan course yang aku ambik tue ada di Papar sjaa yang paling dekat , so ambik kat sana larh , hmm :)
tue sajaa yang paling dekat , kira-kira kalau dari putatan ambik 1/2 ke 1 jam jak . tapi dekat-dekat gtue pun , kena mohon larh jugaa hostel kan , kalau tidak nanti buat susah orang rumaa pulak kena hantar-ambik aku ulang-alik lagi putatan to papar . orang lain pun ada jugaa kerja masing-masing kan , hmm kalau adaa lesen kan bagus . heh ! ndak pa , lain tahun , In shaa Allah , Amin !


aoa-apa pun , this is my first time kena tinggal jauh sikit dari family , huhu ~ selama aku hidup 20 tahun di bumi yang fana ne *aisehmen, ayat sastera keluar weyh* aku ndak pernah tau main jauh-jauh ne , lama pulak tue , kalau camping tue dulu memang selalu jugaa aku ikut tapi tue paling lama pun 1 week sjaaa , hmmm !
tau kaa berapa lama kursus tue ? 6 bulan ! ehehe , ndak larh jugaa larh lama sangat , tapi boleh tahan jugaa larh bhaa tue kan .

jadi , di pendekkan ceritaa , hari isnin ne aku kena angkut larh semua barang-barang aku , start 1 julai :)

time hantar borang tue , ingat memang kena hantar borang jak , tup-tup adaa interview lagi . ohmy , terbeliak jugaa larh bijik mataa bila cakap mau kena interview , langsung ndak sediaa apa-apa pun . haha , lawak larh masa tue , memang keluar muka terperanjat tahap beruk ne , haha !
erm , sii interview tue , bakal cikgu aku nanti , aku ambik kursus confectionary and bakery , dyaa ada jugaa cakap sebab kenapa aku ebih pilih mau ambik kemahiran sedangkan result stpm aku bagus , ayat-ayat dyaa tue kan , hmmm , macam mau suru aku masuk universiti jak , sambung study .
tapi apaa boleh buat larh kan , hati aku lebih tertarik dengan kemahiran ne , main bake-bake , aww <3

ndak sabar rasanyaa mau masuk class , confirm-confirm larh kerja kami bake kek, roti, err , alalrh , buat makanan yangg cute-cute and sweet gtuee :3
lagipun rasanyaaa , sampai sudaa masa tuk aku berdikari kan , huh!
tapi pening kepala sikit ne , 2 minggu lagi mau puasa sudaa , hadoyai , minta-minta terbangun larh aku sahur nanti , esh , payah jugaa larh kan .

so , kamu-kamu-kamu , wish me luck !
thanks,

- Sekian -



No comments:

Post a Comment